pencintaan jarak jauh.

aku pun salah seorang dari kategori percintaan jarak jauh ni (PJJ). memang sakit bila berjauhan dgn pasangan kita. mcm aku , aku dok selatan si dia dok kt utara. memang tak jumpe lngsung pun. time keja pun tak sama. dia cuti hari sabtu je. sedih je. >.< tapi aku percaya pasangan aku dan aku setia dkat dia yg buatkan hubungan ktorg maseh kuat. :) insyaallah. :'D

- KOMUNIKASI.

dalam percintaan jarak jauh ni pasangan bercinta haruslah mempunyai komunikasi yang baik. dengan cara komunikasi ni yg bole mengeratkan hubungan aku dgn dia. pelbagai cara yg bole dilakukan cthnya SMS, SKYPE, telefon dan mcm2 laa yg bole berhubung aku dgn dia.

- KATA HATI.

selalunya pasangan yg bercinta ni akan mempunyai firasat yg mcm2, tp percayalah jika kita dikurniakan pancaindera yg keenam percaya dgn pemberian yg diberi oleh Allah.

- KEPERCAYAAN.

kepercayaan ni penting sgt. kita kena percaya dgn diri sendiri dan pasangan. yelaa percintaan jarak jauh ni sering duji, jd setiap pasangan pelu mempercayai satu sama lain.

- BERDOA.

setiap apa yg dilakukan mesti dgn usaha dan kemudian baru bertawakal. jika kita dan pasangan kita telah berusaha dlm perhubungan jadi jln yg terakhir adalah berdoa. Allah akan sentiasa membantu umatnya jika kita sentiasa berusaha.

-KESIMPULANNYA-

yakin dgn apa yg anda lakukan Insyaallah percintaan jarak jauh kita akan berjaya. apa yg penting kerjasam kita dgn pasangan. andai dia jodoh kita tidak kira jauh mane pun jarak kita dgn dia pasti akan bersatu jua akhirnya. :)

No comments:

Post a Comment